Det blir inte alltid som man tänkt sig

Hade planerat för en lugn helg hemma, då jag skulle sova, läsa en bok, städa i lugn och ro och främst av allt ladda batterierna. Men blev det så? Såklart inte! Först blev det utgång på fredag, vi var ett gäng på kanske 14-15 personer som for och åt middag på Scandic. Det blev en jättetrevlig kväll, tänk att få gå på krogen men dansa bugg och foxtrot istället för disco - gillar! Lördagen gick fort då jag sov tll 11:30, sen blev det toning av syrrans hår och en långpromenad i kylan - härligt. Ja, just ja, jag hade ju inte hunnit jobba klart under veckan så efter middagen blev det att studera musikalen Grease inför min temalektion till veckan innan det var dags att denna kväll vara chaufför. For hem till Johan och såg Narnia - Häxan och Lejonet tillsammans med Johan och Petra, när jag skjutsat in sällskapet till parken. Johan och jag for sen vid 00:30 till parken och plankade in och fick några danser innan det slutade och det var dags för mig att agera chaufför igen. Två sena kvällar blev resultatet denna helg, får se om jag lyckas vända tillbaka dygnet ikväll... Idag blev det inte heller som jag hade tänkt mig, men mycket trevligare. För vad är viktigare än att umgås med vänner? Städa? Nej, absolut inte!

Efter att ha fått ett chockade besked att en vän fått hjärtinfarkt vid 35 års ålder och nu ligger nedsövd, så känns det helt rätt att det inte blev som jag hade tänkt mig. Tack alla härliga vänner!


Kommentarer
Postat av: Pia

Tycker det låter helt rätt att du roar dig på helgen! Du får passa på när barnen är hos pappa. :)



Men oj, så hemskt att få hjärtinfarkt vid 35!! Så ung. Hoppas det går bra!



kramar, Pia

2008-11-02 @ 18:35:58
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Karolina

Ja. det blir inte alltid som man tänkt sig. Tänker på mannen och hans familj, om du pratar med hustrun...

2008-11-02 @ 21:06:17
URL: http://familjenmf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0